جلوگیری از مشکلات دندانی در بارداری

در مطالب قبلی به اهمیت سلامت دهان و دندان در بارداری و چگونگی تاثیر بارداری بر سلامت دندان پرداختیم .در این بخش از سایت دکتر فهیمه ثابت متخصص زنان اصفهان چگونگی کمک به سلامت دندان ها و لثه ها و جلوگیری از مشکلات دندانی در بارداری آورده شده است.تا پایان همراه ما باشید:

– دندان های خود را با خمیر دندانهای حاوی فلوراید دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار در روز نخ دندان بکشید. از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم می تواند پلاک را برداشته و به سلامت دندان و لثه کمک کند.

– اگر به دلیل استفراغ نمی توانید مسواک بزنید، از داروهای ضد اسید استفاده کنید یا دهان خود را با مخلوطی از 1 قاشق چای خوری جوش شیرین در 1 فنجان آب بشویید. شستشو می تواند به کاهش میزان اسید در دهان کمک کند. آنتی اسیدها داروهایی هستند که به خنثی سازی اسید معده کمک می کنند. می توانید آنها را بدون نسخه از ارائه دهنده خود از طریق پیشخوان خریداری کنید. اما هیچ دارویی مصرف نکنید، حتی داروی otc، بدون اینکه ابتدا با ارائه دهنده خود صحبت کنید.


| جهت بازدید از اینستاگرام دکتر فهیمه ثابت متخصص زنان اصفهان کلیک کنید |


-حتی در دوران بارداری هر 6 ماه (دو بار در سال) برای معاینه منظم دندانپزشکی خود مراجعه کنید. هنگام معاینه، به دندانپزشک خود بگویید که باردار هستید.

– غذاهای سالم بخورید و شیرینی ها را محدود کنید. غذاهای سالم شامل میوه ها و سبزیجات، گوشت بدون چربی، نان های سبوس دار و ماکارونی و لبنیات کم چرب است. شیرینی ها و غذاهای شیرین را محدود کنید و به جای نوشیدنی های شیرین آب بنوشید. خوردن غذاهای سالم به شما و کودک در حال رشد کمک می کند که مواد مغذی مهمی داشته باشید. دندان های کودک شما بین 3 تا 6 ماه بارداری شروع به رشد می کنند. مواد مغذی مانند کلسیم، پروتئین، فسفر و ویتامین های A ، C و D به رشد سالم دندان های کودک شما کمک می کنند.

– سیگار نکشید.

جلوگیری از مشکلات دندانی در بارداری | متخصص زنان اصفهان


بیشتر بدانید :

خروج کامل دهانه رحم توسط متخصص زنان اصفهان

اطلاعیه تغییر آدرس مطب دکتر فهیمه ثابت متخصص زنان اصفهان

تولد نوزاد خانم بدیعی

تاثیر بارداری بر سلامت دندان

سلامت دندان و دهان در بارداری