زمان نقاهت و درد بعد از لابیاپلاستی چقدر است؟

خیلی از بیماران به علت اینکه از کانال های غیر مطمئن شنیده اند که جراحی لابیاپلاستی پس از عمل خیلی دردناک است از این موضوع ابراز نگرانی می کنند باید بگوییم این عمل هم مثل بسیاری از جراحی  ها ریسک خودش را دارد صرف نظر  از موارد استثنا که بسیار کم هستند در سایر موارد معمولاً بعد از ۴۸ ساعت فرد می تواند به سرکار خود بازگردد. مراقبت هایی هم وجود دارد که می تواند کمک کننده باشند برای بهتر شدن و سرعت بخشیدن به بهبودی بعد از جراحی که عبارتند از :

• بیماران در روز سوم بعد از عمل می توانند حمام بروند و به صورت ایستاده دوش بگیرند. همانطور که اشاره کردیم از خوابیدن در وان و جکوزی پرهیز کنید.
  • شلوار و شرت تنگ نپوشید (به مدت ۱ ماه) و همچنین روابط جنسی تا ۱ الی ۱/۵ ماه ممنوع است.
  • ولی طی ۳ الی ۴ روز می تواند به کار و زندگی خود برگردد.
  • کلا بافت لابیا سریع جوش می خورد.(به علت وجود  عروق و اعصاب فراوان  در ناحیه)
  • در بسیاری از موارد طبق تجربه ی دکتر ویدا یوسفیان متخصص و جراح زیبایی زنان ما شاهد این هستیم که بیماران روز دوم به کار و فعالیت خود باز می گردند.
  • اگر فعالیت کاری خانم ها به گونه ایست که فعالیت زیادی نمی خواهد حتی فردای روز عمل می توانند به سرکار خود بروند و معمولاً ظرف ۲ ماه کل بافت لابیا شکل واقعیش را پیدا می کند و ۹۰ درصد تورم در ناحیه از بین می رود.
  • بهتر است خانم ها در طی این مدت مرتب در آینه لابیا را نگاه نکنند و فرصت بدهند تا لابیا شکل واقعیش را پیدا کند.

متخصص زنان اصفهان | جراحی لابیاپلاستی

تورم و درد بعد از لابیاپلاستی

بیماران ممکن است بعد از عمل کمی تورم و کبودی و ناراحتی را تجربه کنند که برای کم شدن تورم ما به بیماران کیسه یخ می دهیم تا در این ناحیه بگذارند. تورم ممکن است تا دو هفته به شدت بالا باقی بماند. ولی تا ۹۰ درصد آن طی ۲ ماه و تا ۱۰۰ درصد آن طی ۶ ماه فروکش می کند.

مسکن هم به صورت شیاف و هم به صورت خوراکی پس از عمل تحویز می شود. ولی معمولاً به مسکن تزریقی نیازی نخواهد بود.برخی مسکن ها بعد از عمل سبب یبوست می شوند که برای همین به بیمار توصیه می شود.

پس از عمل مایعات فراوان و میوه و سبزیجات پرفیبر مصرف کند در ۴۸ ساعت اول از کمپرس یخ استفاده شود به گونه ای که ۲۰ دقیقه  کمپرس را بگذارد و ۲۰ دقیقه بردارد. بیمار را باید توجیه کنیم که از تورم و کبودی در ناحیه نهراسد و با قوت قلب دادن به بیمار روحیه او راهم بایستی تقویت کرد.

گاهی پس از عمل شاهد خارش شدید در ناحیه لابیاها در طی جوش خوردن داریم که از پماد کلوتبازول بهره می بریم و از حساسیت بیمار به نخ بخیه در ناحیه می کاهیم. خیلی از بیماران نگران  عفونت و ترشحات قارچی در ناحیه هستند که باید به آن ها در این زمینه اطمینان خاطر بدهیم و بگوییم که علت این ترشحات جوش خوردن بافت است ولی نباید ویزیت بیمار را به تعویق بیندازیم و با دقت محل را معاینه کنیم.

ورزش بعد از عمل لابیاپلاستی

اگر عادت به فعالیت های ورزشی دارید ورزش ایروبیک را می توان از ۲ هفته پس از جراحی آغاز نمود. ۶ ماه پس از عمل بافت کاملاً شکل واقعیش نمایان می شود و از آنجا که قبل هر عمل جراحی به مرور که سن فرد بالا برود بافت دچار افتادگی می شود.

بهتر است جراح متخصص زنان تا حد امکان بافت های اضافی و سیاه رنگ و بدشکل و چین های سیاه را بردارد و جراحی نماید.

متخصص زنان اصفهان | زیبایی واژن و لابیاپلاستی

درد بیمار پس از لابیاپلاستی

معمولاً پس از این عمل درد زیادی خانم ها ندارند . و با مسکن ها می توانیم از شدت درد، خارش و سوزش در این ناحیه بکاهیم. اگر کلاهک کلیتوریس هم برداشته شود شاید شاید کمی درد بیمار بیشتر باشد که باز هم به ضد دردهای خوراکی پاسخ می دهد.

باید بدانیم هودکتومی به گونه ای است . که به شکل یک فلاش بالای راس کلیتوریس (بدون دست زدن به بافت قابل نعوظ کلیتوریس که مرکز میل جنسی فرد است) را جراحی می کنیم و کمی قسمت قابل نعوظ را بالا می کشیم.

نکته: این قسمت نباید خیلی بالا کشیده شود زیرا باعث می شود . که پس از ترمیم بافت شاهد این باشیم که کلیتوریس مستقیم با لباس زیر برخورد می کند . و فرد احساس ناخوشایندی خواهد داشت .

از کیسه یخ حتماً در دوران نقاهت لابیاپلاستی استفاده کنید . و اگر کیسه یخ ندارید از چند تیکه یخ داخل کیسه فریزر میتوانید بهره برده . و به مدت هر نیم ساعت بگذارید و نیم ساعت بردارید.(این کار باعث کاهش خونریزی و تورم و کبودی در ناحیه می شود)

چی بخورم که ورم لابیا کمتر بشه؟

سوال دیگر بیماران این است که کدام جوشانده را بخورند .که ورم پس از عمل زودتر فروکش کند باید بگوییم از خوردن شربت زعفران و کلاً گیاهانی که طبع گرم دارند . تا ۳ روز پس از عمل پرهیز شود و بیشتر از میوه هایی مثل آناناس در اوایل دوران نقاهت استفاده شود.

پیشنهاد های دوران نقاهت لابیاپلاستی:

اگر خانم حساس است و شخصیت وسواسی دارد بهتر است پس از عمل برای آرام کردن خود از خواب آورهای ملایم و آرامبخش ها با مشاوره و متخصص زنان اصفهان استفاده کند.

در مواردیکه فرد دیابت دارد ممکن است دوران نقاهت طولانی تر شود که در این موارد یکسری داروهای موضعی که بصورت پماد است(ازجمله …..) استفاده می شود.

در مواردی که فرد نسبت به نخ های بخیه کمی که در حین عمل بکار می رود آلرژی و حساسیت نشان دهد نیاز هست که از پمادهای کلوتبازول در این زمینه استفاده شود.

متخصص زنان اصفهان | لابیاپلاستی روشWedge

بهترین برش لابیاپلاستی متد های برش!

برای انجام این عمل چه به صورت لیزری و چه به روش استفاده از تیغ جراحی انواع متدها وجود دارد.

1. a) روش خطی که به فرم خطی لابیا ها هماهنگ و تشکیل می شوند.
  2. b) روش wedge که در این روش به شکل مخروط لابیا برداشته و شکل داده می شود.
  3. c) Re-epitheliazation که در این روش بخش وسط لابیا برداشته و عمیقاً برش داده می شود و سپس فرم دهی می کنیم.

انتخاب نوع برش به صلاحدید جراح و خواسته بیمار بستگی دارد.

زمانی خانم می خواهد بافت زیادی از لابیا برداشته شود . و هودکتومی هم انجام دهد خوب مسلماً روش جراحی در این موارد با روش جراحی در افرادی که لابیاهای کوچک دارند و می خواهند . بافت مختصری از لابیاها را بردارند فرق می کند.

بهتر است تصمیم گیری به نوع جراحی را به پزشک متخصص زنان اصفهان بسپاریم و فقط خواسته ی خود را به ایشان منتقل کنیم.