خطر شیردهی در دوران کرونا چیست؟

با پزشک متخصص زنان در رابطه با خطر شیردهی در دوران کرونا مشورت کنید. اگر داروی خاصی برای عفونت کرونا یا عفونت ویروسی دیگر مصرف می‌کنید، ممکن است پزشک به شما بگوید که به کودکتان شیر مادر ندهید یا شیرتان را بدوشید و به کودک بدهید.

از آنجا که در حال حاضر درمان خاصی برای کرونا وجود ندارد، با وضعیتی روبه‌رو هستیم که به‌تدریج در آن پیش می‌رویم و به نتایج جدید می‌رسیم. این‌طور نیست که همه داروهایی که به‌عنوان درمان احتمالی این بیماری درنظر گرفته شده‌اند، اطلاعات خاصی درباره شیردهی به ما ارائه دهند. این بدان معناست که محققان هنوز نمی‌دانند که آیا داروهای ضدویروس به‌کاررفته، در روند برخی از درمان‌ها (نه همه آنها)، از طریق شیر مادر به کودک منتقل می‌شوند یا خیر.

همچنین بعضی از داروها با کاهش تولید شیر، عمل شیردهی را دشوار می‌کنند. حتما این مورد را با پزشک متخصص زنان اصفهان بررسی کنید.

اگر علائم کووید ۱۹ را دارید، تلاشی برای شیردادن به نوزاد نکنید. شما به انرژی‌تان برای بهبودی در برابر این عفونت نیاز دارید.

متخصص زنان اصفهان | خطر شیردهی در دوران کرونا

چه‌چیزهایی را نمی‌دانیم

متأسفانه ناشناخته‌های ما از ویروس کرونا زیاد است. بر اساس توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی سلامتی، شیردهی در دوران همه‌گیری کرونا بی‌خطر است.

بااین‌حال، تحقیقات پزشکی در سراسر جهان در حال انجام است تا به سؤالاتی درمورد ویروس کرونا ازجمله شیردهی و کودکان پاسخ دهد. این سؤال‌ها شامل موارد زیر است:

اصلا ویروس SARS-CoV-2 می‌تواند از طریق شیر منتقل شود؟ (به یاد داشته باشید که تحقیقات اخیر محدود است)
اگر میزان زیادی ویروس در بدن مادر وجود داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟
آیا آنتی‌بادی‌ها برای کمک به محافظت در برابر SARS-CoV-2 می‌توانند از شیر مادر به کودک منتقل شوند؟
آیا مادر و کودک می‌توانند بیشتر از یک ‌بار به کرونا مبتلا شوند؟
آیا مادران باردار می‌توانند قبل از تولد نوزاد، عفونت را به کودکشان منتقل کنند؟

دکتر فهیمه ثابت

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فهیمه ثابت کلیک کنید.

بیشتر بخوانید :

تأثیر انسداد لوله های رحمی برباروری