لیزر عفونت | معمولا تمام خانمها برای یکبار هم که شده در طول زندگی خود، به عفونت واژینال دچار می‌شوند. امروزه اکثر افرادی که عفونت‌های واژینال مبتلا هستند، از لیزر برای درمان استفاده می‌کنند. در کنار داروهای تجویزی واژینال، لیزر برای درمان عفونت‌ قارچی واژن بسیار موثر است.

انواع عفونت واژن

علت اصلی عفونت مکرر واژن این است که تعادل موجود بین باکتری‌های مفید و مضر واژن بهم می‍‌ریزد. باکتری‌های مفید در اصل یک سری باکتری‌های محافظتی هستند که مانع از رشد باکتری‌های مضر یا بیماری‌زا می‌شوند. باکتری‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها از جمله عواملی هستند که باعث بروز عفونت در زنان می‌شوند. از دلائل ایجاد عفونت های واژینال می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

عفونت‌های قارچی: عفونت‌های قارچی معمولا بر اثر افزایش قارچ در واژن ایجاد می‌شوند و از علائم آنان می‌توان به ترشحات پنیری سفید رنگ اشاره داشت.

عفونت‌های تریکو موناسی: این عفونت به دلیل وجود باکتری تریکوموناسی در رحم ایجاد می‌شود و معمولا با ترشحات سبز رنگ همراه است.

عفونت‌های باکتریایی: عفونت‌های باکتریایی همانطور که از اسم آن مشخص است به دلیل وجود باکتری‌های مضر داخل رحم ایجاد می‌شود. اگر ترشحات شما آبکی، بد بو و خاکستری رنگ است، به عفونت باکتریایی دچار هستید.

مزایای کلی درمان با لیزر مونالیزاتاچ

علاوه بر عفونت‌های مکرر در زنان، بسیاری از زنان به خشکی و آتروفی واژن مبتلا هستند و یا ممکن است حتی رابطه جنسی با کیفیتی را تجربه نکنند، به طور کلی برای لیزر مونالیزاتاچ مزایای زیادی مطرح شده است:

• بهبود درد در برقراری رابطه جنسی: معمولا برخی از افرادی که به عفونت واژن مبتلا هستند، دخول دردناک در رابطه جنسی تجربه می‌کنند، اما پس از درمان عفونت واژن با لیزر، رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه خواهند کرد.
  • کاهش خشکی واژن، خارش و عفونت واژن: معمولا آتروفی و خشکی واژن بعد از یائسگی زودرس می‌تواند تجربه دردناکی برای زنان باشد. از لیزر مونالیزاتاچ علاوه بر درمان عفونت واژن برای بهبود خشکی واژن  و بهبود بی میلی جنسی هم می‌توان استفاده کرد.
  • روشن سازی و جوان سازی واژن: همان طور که می‌دانید زایمان متعدد و افزایش سن باعث چروک و شل شدن واژن خواهد شد. لیزر علاوه بر درمان عفونت در روشن سازی واژن و جوان سازی آن تاثیر گذار است.
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • افزایش اعتماد به نفس

سوالات متداول در مورد درمان عفونت واژن با لیزر

برخی از مهمترین سوالات مطرح شده افراد در خصوص درمان عفونت واژن با لیزر به شرح زیر است:

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عفونت واژن از لیزر
تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عفونت واژن با لیزر معمولا برای هر شخص متفاوت است. گاها دیده شده که در یک جلسه هم بیمار نتایج فوق العاده‌ای از این روش درمانی گرفته است. بهتر است قبل از اقدام درمان با لیزر حتما با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

آیا استفاده از لیزر در جهت درمان عفونت واژن عوارضی دارد؟
بسیاری از افرادی که به دکتر متخصص زنان مراجعه می‌کنند، بابت عوارض لیزر نگرانی‌های خاصی دارند. باید بگوییم که لیزر یک روش کاملا ایمن است و عوارض آن نسبت به فواید آن اصلا قابل مقایسه نیست و معمولا به عنوان کم خطرترین و بهترین روش درمانی و زیبایی زنان استفاده می‌شود. معمولا بعد از لیزر تورم و التهاب ایجاد خواهد شد که این موضوع کاملا طبیعی است و بعد از چند روز از بین می‌رود.

آیا برای رفع تیرگی واژن از لیزر می‌توان استفاده کرد؟
معمولا 40 الی 50 درصد تیرگی واژن با لیزر درمان می‌شود و این روش معمولا برای اکثر افراد نتایج خوبی به همراه داشته است.

دوره نقاهت بعد از درمان عفونت واژن با لیزر
درمان عفونت واژن با لیزر نیازی به بستری ندارد و سراپایی است. در این روش غیر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه است و شما می‌توانید بعد از چند روز فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از لیزر واژن
بعد از درمان اگر احساس درد دارید بهتر است از داروهای مسکن استفاده کنید، همچنین بهتر است تا سه روز از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش سنگین خودداری کنید.

دکتر فهمیه ثابت

جهت کسب اطلاعات تماس به بخش تماس سایت مراجعه کنید.