خانم دکتر فهیمه ثابت متخصص زنان اصفهان

• عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
  • عضو انجمن سرطان های زنان ایران

جراحی زنان و زایمان

(به انگلیسی: Gynaecology) یکی از شاخه‌های پزشکی است که به بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولید مثل زنان و مراقبت مادران باردار و زایمان و حوالی آن می‌پردازد. امروزه جراحی زنان یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است که پزشکان علاقه‌مند در یک دوره چهار ساله طی می‌کنند. زنان به دلیل تغییراتی که در زندگی متحمل می‌شوند، نیازهای مراقبتی ویژه‎ای دارند. متخصص و جراح زنان و زایمان این امکانات را برای بیماران فراهم می‌کند.

پزشکی زنان یا بیماری‌های زنان و زایمان یا جیناکولوژی (Gynaecology یا Gynecology) یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی می‌باشد. تشخیص و درمان بیماری‌های زنان مانند قاعدگی دردناک، اختلالات قاعدگی، سرطانهای رحم، سرطان تخمدان، سرطان دهانه رحم، سرطان واژن، نزدیکی دردناک، کیست تخمدان، پیچ‌خوردگی تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی (واژینیت) و … در این رشته مورد بحث قرار می‌گیرند. همچنین بارداری، سیر و کنترل آن و انجام زایمان طبیعی یا عمل سزارین و عوارض آن نیز در این بخش قرار دارند. بیماری‌هایی مانند اکلامپسی و پره‌اکلامپسی، حاملگی خارج‌رحمی، سقط خودبه‌خودی، جداشدن جفت، زایمان سخت و …

این رشته شامل موارد جراحی و غیر جراحی است. مباحث این رشته مربوط به سه دوره قبل از بلوغ، دوره باروری و دوره بعد از یائسگی می‌باشد. در حال حاضر این رشته در دوره‌های چهار ساله در ایران ارائه می‌شود. معمولاً دانش‌آموختگان این رشته مهارت‌های یک ماما را هم دارند.

خدمات متخصص زنان اصفهان :

خدمات زنان یائسه

خدمات سرطان زنان

خدمات بارداری و مامایی

خدمات جراحی زنان

خدمات لیزر زنان

خدمات زنان

جهت مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر فهیمه ثابت متخصص زنان اصفهان کلیک کنید.

روزهای کاری مطب:

یک شنبه، دو شنبه، سه شنبه از ساعت 14 الی 18